NOTAN (llum i ombra) Darrera exposició dels treballs d’Educació Plàstica dels alumnes de 1r d’ESO.

NOTAN és una paraula japonesa que significa “llum i ombra”. La paraula, tanmateix, significa més que això.

El principi de NOTAN pel que fa al disseny, es defineix com la interacció entre un espai positiu (clar) i un negatiu (fosc/ombra).

La cultura oriental de la qual va sorgir el NOTAN cerca una visió més equilibrada del món i del disseny en relació en el món. En el clàssic símbol del yin/yan que tots coneixem s’uneix el reflex d’aquest desig d’equilibri.

El nostre treball se centrarà en aquest concepte del disseny però el simplificarem al màxim: en el nostre cas, podem partir d’un triangle equilàter (tots els costats iguales), un quadrat, o una circumferència. Han tengut calma per dibuixar el motiu geomètric i han emprat les eines adequades (bisturís, tisores, cartolines i folis de colors…).

Han d’intentar que les formes comencin i acabin en el mateix lateral, que no s’entrecreuin les formes entre elles, no dissenyar cap element en el centre i treballar almenys en una forma tots i cadascun dels costats de la figura escollida.

Com sempre els resultats…HAN ESTAT ESPECTACULARS!!!! ENHORABONA!!!!!