El procès creatiu i educatiu que hi ha darrera d’unes bombolles….

Segur que aquest dies heu vist com uns panells amb unes misterioses bombolles dibuixades sobre cartolina negre apareixien pels passadissos de l’institut. Voleu saber que signifiquen? Us ho explica el Departamnet de Educació Plàstica.

Treballant a partir del poema de Machado, i del vers concret que diu:

“Yo amo los mundos sutiles, ingrávidos y gentiles

como pompas de jabón.

Me gusta verlos pintarse de sol y grana,

volar bajo el cielo azul,

temblar súbitamente y quebrarse.”

Antonio Machado

L’hem escoltat en la veu de Joan Manuel Serrat entre d’altres i l’hem llegit i analitzat entre tot el grup.

Els alumnes de 1r ESO, han treballat la idea que les petjades que nosaltres anem deixant en el camí és el que nosaltres deixem de pòsit en les persones que coneixem, en els actes que fem, i en les conseqüències dels fets que realitzem. Si no avancem, sinó emprenem un camí, mai podrem avançar en la nostra vida, deixar alguna cosa que sigui important, que no ha de ser alguna cosa per a tothom; aquest una cosa important ha de ser-ho per a nosaltres.

Si volem que aquest camí que anem traçant sigui positiu per a nosaltres, el que hem de fer és deixar de mirar enrere, superar els problemes que hàgim tingut, els nostres errors i seguir endavant.

Prendre decisions no és fàcil, però el pitjor és no prendre cap, perquè això significa que no tenim res pel que viure. Cada pas que donem en la nostra vida és una decisió que hem de prendre en qualsevol moment i que marcarà el nostre pròxim camí.

Dins l’àmbit de la educació artística, hem aprofitat aquesta idea per treballar el Barroc, la idea de la curta durada de la vida i la seua expressió pictòrica en forma de vanitas i natures mortes.

El simbolisme de la bombolla com a lleuger i efimer que al·ludeix a la creació lleugera, efímera i passatgera que per no tenir una consistència sòlida; algo que està de manera imprevista i desapareix sense deixar rastres.
També evoca la idea d’una bellesa perible i fugaç.
I al·ludeix també a allò l’il·lusori (sembla però no és), perquè en el seu interior tanca, de manera transitòria, només una mica d’aire.
LA VIDA DURA POC, ÉS MOLT FRÀGIL, ES VA SURANT LENTAMENT I EN LA SEVA RELLISCOSA FORMA POT TENIR LA INNOCÈNCIA I LA CRUELTAT QUE POT ARRIBAR A TENIR UN NEN I TAMBÉ LA ESTABILITAT I DURABILITAT D’UNA SIMPLE BOMBOLLA DE SABÓ.

Cinema, cultura i reivindicació 25-N

L’alumnat de Batxillerat i CFGM va tenir ocasió de veure el curtmetratge “Control” i fer-ne un col·loqui posterior amb l’actriu i directora Ann Perelló, coneguda per la seva participació en sèries com Merlí a TV3, entre altres.
Ha estat presentat a diversos festivals. Tracta la temàtica de violència masclista i xarxes socials amb temes de fons com ara les drogues i l’alcohol.
S’inclou dins les activitats al voltant del 25N.

Sortides al Parc Vial de Santa Gertrudis

Entre finals de novembre i començáment de desembre tots els alumnes de 1r d’ESO han fet una sortida per rebre educació vial al Parc Vial de Santa Gertrudis.

Les sessions teòriques varen tenir caràcter lúdic i la pràctica amb bicicletes i karts va ser molt divertida. Els alumnes varen respondre  molt bé, i tots varem gaudir molt del matí, al temps que varem aprendre o repassar, ja qué alguns alumnes están més acostumats a circular pels pobles en bici o competir en moto-cross.

Els alumnes varen fer les activitats amb el seu grup-classe i respectant totes les normes de seguretat sanitària. Al no poder fer, de moment, gaires activitats complementàries o extraescolars, varem disfrutar especialment d’aquesta sortida!

Més sobre les activitats del 25-N

LA COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA I COEDUCACIÓ HA LLIURAT EL PREMI A LA MILLOR FRASE PER AL 25N

LA GUANYADORA ÉS NA MARIA ROIG ROIG DE 3r B AMB LA FRASE  PARLA, CRIDA, NO CALLIS.

Aquesta frase ha estat impresa als quaderns que heu rebut tots i totes.

Enhorabona!!

Aquí teniu unes fotos dels alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de l'IES Balàfia que s'han afegit a la campanya del Consell Insular contra la violència de génere:  #quelaviolencianoapaguilatevallum #trenquemlacadena

Activitats 25-N: dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

El 25 de novembre hem recordat que és el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones. Per això us deixam un tast d’algunes activitats fetes:
– Graffiti de FOSSI I CHINE
– Taller de MARTA LLITERAS (esportista i entrenadora d’un equip masculí de rugbi). Ha tactat el tema de la  prevenció de la violència sexual en el món de l’esport.
– Venda de productes elaborats per l’alumnat FPB amb finalitat solidària.