Premis Sant Jordi 2022. Enhorabona als premiats!

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell d’Eivissa ha organitzat com cada any els Premis Sant Jordi. Cinc alumnes de l’IES Balàfia han estat premiats en les diferents categories, tant en narrativa, com en poesia i també en la categoria de punts de llibre. Enhorabona a tots!!!

Aquests han estat els alumnes guanyadors:

  • Sara Torres Serra, Premi Sant Jordi Punts de Llibre
  • Tanit Batmala Roig, 2n Premi Ramon Muntaner de Narrativa per a alumnes d’ESO
  • Jordi Planells Planells, 2n Premi Ramon Muntaner de Narrativa per a alumnes de batxillerat
  • Frida Almendra Ortiz, 1r Premi Marià Villangómez de Poesia per a alumnes d’ESO
  • Marian Solé López, 2n Premi Marià Villangómez de Poesia per a alumnes de batxillerat

Concurs de Haikus: Conta la ciència en un instant: Us animau?


Per celebrar el Dia de la Poesia, us informam que al web del SIE hem fet difusió d’un Concurs de Haikus relacionats amb ciència organitzat pel  CSIC: https://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=5151478&coduo=1725&lang=ca


La convocatòria està oberta fins al 24 de març de 2022 i hi pot participar qualsevol persona (adults, joves, infants), per tant està obert a tota la comunitat educativa (alumnat, professorat, famílies i personal no docent).


Els haikus són poemes d’origen japonès molt breus (només 3 versos entre 5 i 7 síl·labes, sense rima). Podeu participar amb poemes escrits en català o en castellà que tractin temes científics o tecnològics.


Podeu enviar un sol haiku per persona per les xarxes socials o al correu electrònic d-baleares@csic.es
Més informació a:  https://delegacion.illesbalears.csic.es/concurso-haiku-de-ciencia/ ).

Dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

L’IES Balàfia per la Igualtat en el 8-M

Els alumnes de 1r d’ESO han fet a Educació plàstica un treball de recerca sobre dones artistes. L’exposició que tenim als passadissos del centre n’és el resultat. Enhorabona!!!

Aquí teniu petit video amb una mostra de la feina feta:

Al llarg de tot el matí els diferents grups han passat per un “photo-call” per recordar la lluita de cada 8-M i de tots els dies: igualtat, dignitat, respecte, unió, progrés, força,… Aviat us mostrarem com ha anat! Feliç 8 de Març!!

Cartells i bons desitjos en el 25-N: Dia de l’eliminació de la violència cap a les dones.

Com ja us vàrem contar, els alumnes dels diferents cursos varen escriure frases i bons desitjos per acabar amb la xacra de la violència cap a les dones i els alumnes de Ed. Plàstica de 4t d’ESO varen fer cartells. Entre els pòsters i les frases, els passadissos de l’institut han quedat així de polits.

25-N: Exposició “Ciència i tecnologia en femení”

Des dels departaments de Física i Química i de Biologia i Geologia hem volgut aprofitar el 25N per participar en una exposició itinerant ofertada per la Fundació Bit titulada “Ciència i tecnologia en femení” enfocada a donar a conèixer dones científiques i a rompre els estereotips envers els estudis tecnològics i científics.

L’exposició està formada per 18 roll-ups amb informació sobre 35 dones que els alumnes han llegit mentre cercaven la “paraula secreta”.

En aquesta activitat han participat tot l’alumnat de l’ESO, així com el de FPB i 1r de BAT.