Healthy person, healthy world!, un projecte etwinning a l’IES Balàfia.

Què és etwinning?

Etwinning és una comunitat de docents i centres escolars. És una plataforma a través de la qual es promou i facilita el contacte, l’intercanvi d’idees i el treball col·laboratiu entre el professsorat i alumnat dels països que  participen en projectes a través de les TIC.

El nostre projecte: Healthy person, healthy world.

Hem participat 13 centres escolars d’Itàlia, Polònia, Romania, Turquía i Espanya, coordinats per Ceyda Karaka, professora de E.C.A. Elginkan Anadolu Lisesi, d’Istambul/Maltepe, Turquía.

L’objectiu del projecte era reflexionar sobre hàbits saludables a l’hora de menjar, fer esport i en definitiva  promoure un estil de vida més sa.

Els alumnes han creat logos pel projecte, presentacions, pósters i vídeos, han contestat enquestes online, han presentat receptes tradicionals de cada país i han observat els hàbits alimentaris a les cafeteries i menjadors de les escoles. També han creat articles per una revista digital sobre la crisis del Corona virus i han participat en fórums i alguns en xats online quan els horaris ho han permés. Les activitats s’han desenvolupat en anglès i durant les classes d’anglès a tres grups de 3r i 4t d’ESO.

Cada mes teniem una tasca i un tema per desenvolupar. Alguns temes han quedat reduïts  degut a la suspensió de les classes, però hem pogut realizar més del 90 per cent  de les activitats previstes, la última de les quals va ser la creació d’un poema comú, a banda de les enquestes d’avaluació final.

Consideram que projectes com aquest són un estímul que trenca la rutina de les classes i són motivadors per l’alumnat i professorat. Per a molts ha estat la primera experiència etwinning, el balanç ha estat positiu i s’han recollit les tasques a un blog. Com a mostra us deixam algunes de les creacions i imatges de les tasques desenvolupades. El curs que ve  més i millor encara!