Biologia 3r d’ESO: parts, funcionament i dissecció d’un cor

Els alumnes de 3r d’ESO han estudiat les parts i el funcionament del cor.

El cor és l’òrgan que s’encarrega de la distribució de la sang cap a la resta de l’organisme, està situat a la banda esquerra de la cavitat toràcica: les seves parets estan formades pel múscul cardíac o miocardi, i protegides externament pel pericardi.

Està dividit per un septe per separar el costat dret de l’esquerre, cadascun dels quals es divideix al seu torn en aurícula i ventricle.

La sang venosa entra per les venes caves a l’aurícula dreta passant al ventricle dret. D’aquí surt per l’artèria pulmonar cap al pulmó on s’oxigena la sang, retorna al cor per les venes pulmonars cap a l’aurícula esquerra. Passa al ventricle esquerre i surt la sang oxigenada per l’artèria aorta cap a la resta del cos. La direcció en que flueix la sang està controlada per les vàlvules.

Aquest és el video de la pràctica que han fet dues alumnes de 3r d’ESO A: María Serra i Sara Ribes. Bona feina!

Feu clic en la imatge per veure el vídeo:

Un altra bona presentació de la feina deta, ara per Marga Ribas i Alejandra Serra també de 3r A. Feu clic en la imatge: