Activitats 8-M, Dia Internacional de les Dones: “El diari de l’àvia Rose”

Alumnes de 3r d’ESO de l’assignatura de Cooperació, juntament amb alguns alumnes de 1r de Batxillerat i les actrius d’Akrobati-k Ibiza han representat avui, en diferents sessions i per a tots els alumnes del centre, “El diari de l’àvia Rose”. Aquesta actuació recorda la mort de les 142 treballadores de la fàbrica de Nova York que varen morir cremades el 8 de març de 1857. Aquesta tragèdia va donar lloc al començament de la lluita pels drets dels treballadors i treballadores i va desencadenar el moviment de lluita feminista per la igualtat.

Tots els participants ha sabut recrear molt bé amb música, llums i moviment l’angoixa i la por que varen patir aquelles dones. Però la seva mort no va ser en va, com han repetit moltes vegades al llarg de la representació.

Després de cada sessió hi ha hagut un petit col·loqui on hem après detalls sobre aquest moviment: el perquè del color morat, el fet de que els drets aconseguits es poden perdre, …

Moltes gràcies a tots els participants! Ens heu fet emocionar!